Summary As the public face of our properties, you’ll provide a warm, friendly welcome, give information about the property, answer questions and make sure everyone has an enjoyable and memorable visit. Salary: £11.64 an hour Duration: Fixed Term Contract from 13 Feb 2025 to Sun 2 Nov 2025. Hours: 998 hours across the contract. This role is based on annualised hours, where the amount of hours you work each month may vary, however your salary will be paid in equal instalments over the contract. 3 or 4 days per week, including weekends and bank holidays. There is some flexibility in the hours. Provisional interview date: Tuesday 11th February 2025 If successful, there will be a training day on Thursday 13th February and a start date from Sat 15th February. The National Trust in Wales is a bilingual organisation and all staff and volunteers must show a commitment to work in a fully bilingual environment. Please return the Welsh Language Competency matrix within your application. In order to provide fully bilingual customer service we are looking for people who can demonstrate conversational Welsh skills as a minimum. Welsh learners are very welcome to apply and training can be provided to develop Welsh language skills. For this role, you’ll need to complete our online assessment instead of using a C.V. or online application form. This will help us understand more about your strengths and give you more information on the role. Fel wyneb cyhoeddus ein heiddo, byddwch yn darparu croeso cynnes, cyfeillgar, yn rhoi gwybodaeth am yr eiddo, yn ateb cwestiynau ac yn sicrhau bod pawb yn cael ymweliad pleserus a chofiadwy. Cyflog: £11.64 y awr Hyd: Cytundeb Cyfnod Penodol rhwng 13 Chwefror 2025 a 2 Tachwedd 2025 Oriau: 998 awr. Mae'r rôl hon yn seiliedig ar oriau blynyddol, lle gall faint o oriau rydych chi'n gweithio bob mis amrywio, fodd bynnag bydd eich cyflog yn cael ei dalu mewn rhandaliad cyfartal dros y flwyddyn. 3 neu 4 diwrnod yr wythnos, yn cynnwys penwythnosau a gwyliau banc. Mae ychydig o hyblygrwydd yn yr oriau. Dyddiad a glustnodwyd ar gyfer cyfweld: Dydd Mawrth 11 Chwefror 2025 Os byddwch yn llwyddiannus, cynhelir diwrnod hyfforddiant ar ddydd Iau 13eg Chwefror, a chychwyn ar ddydd Sadwrn 15fed Chwefror. Mae'r Ymddiriedolaeth Genedlaethol yng Nghymru yn sefydliad dwyieithog a rhaid i'r holl staff a gwirfoddolwyr ddangos ymrwymiad i weithio mewn amgylchedd cwbl ddwyieithog. Cwblhewch y cwestiwn Cymhwysedd Iaith Gymraeg yn eich cais. Er mwyn ddarparu gwasanaeth ddwyieithog rydym yn chwilio am bobl sy’n gallu dangos sgiliau sgyrsiol drwy’r iaith Gymraeg. Mae croeso mawr i ddysgwyr Cymraeg wneud cais a gellir darparu hyfforddiant i ddatblygu sgiliau Cymraeg. Ar gyfer y swydd hon, bydd angen ichi gwblhau ein hasesiad ar-lein yn hytrach na defnyddio C.V. neu ffurflen gais ar-lein. Bydd hyn o gymorth i ni ddeall mwy am eich cryfderau ac i chi gael mewnwelediad i’r swydd. What it's like to work here Reporting to the Welcome Manager, you’ll be part of a team of 7 working at Plas Newydd. Yn adrodd i'r Rheolwr Croeso, byddwch yn rhan o dîm sy'n gweithio yn Plas Newydd. What you'll be doing Day to day, you’ll deliver a great all-round customer service experience. You’ll be on hand answering queries and listen to what our visitors need so you can share the right information. Your role is to make sure our visitors have the best day they can. You’ll have the chance to be involved in different aspects of the visitor experience, from key property events to social media promotion - no two days are the same. Great visitor experiences are in our nature, and we believe everyone should feel welcomed, appreciated and more engaged because of the excellent service you provide. This role would suit anyone with enthusiasm for delivering great customer service. You can view the full role profile for this role in the document attached. You don't need to have all of the knowledge, skills and experience listed in the role profile; this is just to provide a full picture of what’s possible in this role. O ddydd i ddydd, byddwch yn darparu profiad gwasanaeth cwsmeriaid cyffredinol gwych. Byddwch wrth law yn ateb ymholiadau ac yn gwrando ar yr hyn sydd ei angen ar ein hymwelwyr fel y gallwch rannu'r wybodaeth gywir. Eich rôl chi yw sicrhau bod ein hymwelwyr yn cael y diwrnod gorau y gallant. Byddwch yn cael cyfle i gymryd rhan mewn gwahanol agweddau ar brofiad yr ymwelwyr, nid oes dau ddiwrnod yr un fath. Mae profiadau gwych i ymwelwyr yn ein natur, ac rydym yn credu y dylai pawb deimlo eu bod yn cael eu croesawu, eu gwerthfawrogi a'u bod yn ymgysylltu mwy oherwydd y gwasanaeth rhagorol rydych chi'n ei ddarparu. Byddai'r rôl hon yn addas i unrhyw un sydd ag angerdd am ddarparu gwasanaeth gwych i gwsmeriaid. Gallwch edrych ar y proffil swydd lawn sydd ynghlwm. Nid oes angen i chi feddu ar yr holl wybodaeth, sgiliau a phrofiad ar y rhestr; dim ond llun llawn ydyw o’r hyn sy’n bosib yn y swydd hon. Who we're looking for We'd love to hear from you if you are: Customer focused with an understanding of the importance of great service A team player, but also can work on your own initiative Well organised and adaptable Willing to learn new skills Have a positive attitude Byddem wrth ein bodd yn clywed gennych os ydych chi'n: Cwsmeriaid sy'n canolbwyntio ar ddealltwriaeth o bwysigrwydd gwasanaeth gwych Chwaraewr tîm, ond hefyd yn gallu gweithio ar eich menter eich hunyn Drefnus ac yn barodi Addasu i ddysgu sgiliau newydd Fod ag agwedd gadarnhaol The package The National Trust has the motto ‘For everyone, for ever’ at its heart. We’re working hard to create an inclusive culture, where everyone feels they belong. It’s important that our people reflect and represent the diversity of the communities and audiences we serve. We welcome and value difference, so when we say we’re for everyone, we want everyone to be welcome in our teams too. Substantial pension scheme of up to 10% basic salary Free entry to National Trust places for you, a guest and your children (under 18) Rental deposit loan scheme Season ticket loan EV car lease scheme Perks at work discounts such as gym memberships, shopping discount codes, cinema discounts Holiday allowance up to 32 days relating to length of service, plus holiday purchase scheme, subject to meeting minimum criteria. Flexible working whenever possibleEm