As the public face of our properties, you’ll provide a warm, friendly welcome, give information about the property, answer questions and make sure everyone has an enjoyable and memorable visit.
Salary: £11.64 an hour
Duration: Fixed Term Contract until the 2nd November 2025
Hours: This role is an hourly paid, fixed term role. Wherever possible we aim to offer a consistent working pattern, but we’re looking for flexibility as it may be necessary for us to alter this pattern from time to time to suit the needs of the business. We’d give you as much notice of this as possible.
Shifts may vary to suit the needs of the property.
Interview date: Monday 24th February 2025
Potential start date: 11th March 2025
For this role, you’ll need to complete our online assessment instead of using a C.V. or online application form. This will help us understand more about your strengths and give you more information on the role.
Fel wyneb cyhoeddus ein heiddo, byddwch yn darparu croeso cynnes, cyfeillgar, yn rhoi gwybodaeth am yr eiddo, yn ateb cwestiynau ac yn sicrhau bod pawb yn cael ymweliad pleserus a chofiadwy.
Cyflog: £11.64 y awr
Hyd: Cytundeb Cyfnod Penodol 2 Tachwedd 2025
Oriau: Mae hon yn swydd a delir fesul awr am gyfnod penodol. Pryd bynnag sy’n bosibl, rydym yn ceisio cynnig patrwm gwaith cyson, ond rydym yn chwilio am hyblygrwydd oherwydd efallai y bydd angen i ni addasu’r patrwm hwn o bryd i’w gilydd i gyd-fynd ag anghenion y busnes. Byddem yn rhoi cymaint o rybudd â phosib o hyn i chi. Bydd y swydd yn cynnwys gweithio ar benwythnosau a Gwyliau Banc, ond nid oes gofyn gweithio gyda'r nos na shifftiau hollt.
Efallai y bydd sifftiau’n amrywio i gyd-fynd ag anghenion yr eiddo.
Dyddiad cyfweld: Dydd Llun 24 Chwefror 2025
Dyddiad dechrau posibl: 11 Mawrth 2025
Ar gyfer y swydd hon, bydd angen ichi gwblhau ein hasesiad ar-lein yn hytrach na defnyddio C.V. neu ffurflen gais ar-lein. Bydd hyn o gymorth i ni ddeall mwy am eich cryfderau ac i chi gael mewnwelediad i’r swydd.
What it's like to work here
Reporting to the Welcome Manager, you’ll be part of a team of 8 working at Penrhyn Castle. You will mainly be based at the Visitor Welcome Centre, however some shifts will be in the Grand Hall of the castle, some may be room guiding in the castle, and some may be spent mainly outdoors, talking to visitors and being a helping hand.
Yn atebol i'r Rheolwr Croeso, byddwch yn rhan o dîm o 8 yn gweithio yng Nghastell Penrhyn. Yn bennaf, byddwch wedi’ch lleoli yn y Ganolfan Croesawu Ymwelwyr. Fodd bynnag, bydd rhai sifftiau yn Neuadd Fawr y Castell, efallai y bydd rhai yn tywys o amgylch ystafelloedd yn y castell, a rhai yn yr awyr agored yn bennaf, yn sgwrsio ag ymwelwyr ac yn rhoi help llaw.
What you'll be doing
Day to day, you’ll deliver a great all-round customer service experience. You’ll be on hand answering queries and listen to what our visitors need so you can share the right information. Your role is to make sure our visitors have the best day they can. You’ll have the chance to be involved in different aspects of the visitor experience, from key property events to social media promotion - no two days are the same.
Great visitor experiences are in our nature, and we believe everyone should feel welcomed, appreciated and more engaged because of the excellent service you provide. This role would suit anyone with enthusiasm for delivering great customer service.
You can view the full role profile for this role in the document attached. You don't need to have all of the knowledge, skills and experience listed in the role profile; this is just to provide a full picture of what’s possible in this role.
O ddydd i ddydd, byddwch yn darparu profiad gwasanaeth cwsmeriaid cyffredinol gwych. Byddwch wrth law yn ateb ymholiadau ac yn gwrando ar yr hyn sydd ei angen ar ein hymwelwyr fel y gallwch rannu'r wybodaeth gywir. Eich rôl chi yw sicrhau bod ein hymwelwyr yn cael y diwrnod gorau y gallant. Byddwch yn cael cyfle i gymryd rhan mewn gwahanol agweddau ar brofiad yr ymwelwyr, nid oes dau ddiwrnod yr un fath.
Mae profiadau gwych i ymwelwyr yn ein natur, ac rydym yn credu y dylai pawb deimlo eu bod yn cael eu croesawu, eu gwerthfawrogi a'u bod yn ymgysylltu mwy oherwydd y gwasanaeth rhagorol rydych chi'n ei ddarparu. Byddai'r rôl hon yn addas i unrhyw un sydd ag angerdd am ddarparu gwasanaeth gwych i gwsmeriaid.
Gallwch edrych ar y proffil swydd lawn sydd ynghlwm. Nid oes angen i chi feddu ar yr holl wybodaeth, sgiliau a phrofiad ar y rhestr; dim ond llun llawn ydyw o’r hyn sy’n bosib yn y swydd hon.
Who we're looking for
We'd love to hear from you if you are:
customer focused with an understanding of the importance of great service
a team player, but also can work on your own initiative
well organised and adaptable
willing to learn new skills
have a positive attitude
Byddem wrth ein bodd yn clywed gennych os ydych chi'n:
cwsmeriaid sy'n canolbwyntio ar ddealltwriaeth o bwysigrwydd gwasanaeth gwych
chwaraewr tîm, ond hefyd yn gallu gweithio ar eich menter eich hunyn
drefnus ac yn barodi
addasu i ddysgu sgiliau newydd
fod ag agwedd gadarnhaol
The package
The National Trust has the motto ‘For everyone, for ever’ at its heart. We’re working hard to create an inclusive culture, where everyone feels they belong. It’s important that our people reflect and represent the diversity of the communities and audiences we serve. We welcome and value difference, so when we say we’re for everyone, we want everyone to be welcome in our teams too.
Substantial pension scheme of up to 10% basic salary
Free entry to National Trust places for you, a guest and your children (under 18)
Rental deposit loan scheme
Season ticket loan
EV car lease scheme
Perks at work discounts such as gym memberships, shopping discount codes, cinema discounts
Holiday allowance up to 32 days relating to length of service, plus holiday purchase scheme, subject to meeting minimum criteria.
Flexible working whenever possible
Employee assistance programme
Free parking at most Trust places